راز خوشبختي
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
راز خوشبختي
نوشته شده در یک شنبه 28 فروردين 1390
بازدید : 1645
نویسنده : امير محمدي

خواستن

ما نیازهای خود را اعلام می کنیم و آن را از دیگران می خواهیم. مثلاً وقتی گرسنه باشیم از مادر تقاضا می کنیم که برای ما غذا آماده کند. یا وقتی خسته باشیم، می خواهیم که اجازه بدهند تا بخوابیم. خواستن، مقدمه رسیدن به هدف است و بدون آن نمی توانیم به مقصود خودمان دسترسی پیداکنیم.

بیان نیاز

برای اینکه دیگران متوجه ما و نیاز ما بشوند، آن را اعلام می کنیم. با این کار دیگران را از مشکل خود با خبر می سازیم. حال اگر ما لب باز نکنیم و چیزی نگوییم، کمتر کسی به نیاز و خواسته ما توجه خواهد کرد. اما یادمان باشد که نباید نیاز خود را نزد هر کسی بگوییم.

دعا، همان خواستن است.

«دُعا»، که در قرآن و سخنان خوبان، ما را به انجام آن تشویق کرده اند، همان خواستن است. ما با آن مشکل خود را با خدای خوب و مهربان که از همه به ما نزدیک تر و مهربان تر است، در میان می گذاریم. از او همه چیزی می خواهیم و می دانیم که اگر آن خواسته به نفع ما باشد، حتما خدای دانا و توانا آن را برآورده می کند و آنچه ما خواسته ایم را به ما می دهد.

اگر دعا نکنیم

ما می دانیم که خداوند حتی حرف هایی را که درون دل ما می گذرد می داند؛ حرف هایی که هیچ کس آن را نشنیده است. ولی در دعا، ما با گفتن خواسته های خود، هم با خداوند بیشتر دوست می شویم و هم راه درست صحبت کردن با او را یاد می گیریم. خداوند نیز ما را برای این کار تشویق می کند و می گوید: «دعا و ابراز نیازتان نباشد، خداوند هیچ اعتنایی به شما نمی کند». فایده دعا کردن برای خود ماست که در راه رسیدن به خدا پیشرفت کنیم.

مژده بزرگ

یک مژده بزرگ در میان کلیدهای نورانی و هدیه های روشن قرآن برای ما وجود دارد. پس از شناختن آن کلید، حتما دست هایمان را بلند می کنیم تا تمام آرزوها و خواسته های خود را از خداوند بخواهیم. ما می دانیم تنها کسی که بر همه چیز قدرت دارد و می تواند ما را به آرزوهای خوب و شیرین مان برساند، خدای مهربان است. خداوند در این مژده بزرگ فرموده است:

«از من بخواهید و مرا بخوانید تا جواب شما را بدهم».

این سخن خدای خوب، مژده بزرگی برای ماست که تمام حرف های خود را با او در میان بگذاریم.

روزها و شب های دعا

«ماه مبارک رمضان» که در آن به سر می بریم، پر از لحظه های طلایی برای رسیدن به آرزوها و دریافت هدیه های آسمانی است. شب های قدر، شب تولد امام حسن مجتبی علیه السلام و نیز عید بزرگ فطر، لحظه های خوبی برای دعا کردن، گرفتن جایزه و پاداش، و رسیدن به آرزوهاست؛ پس فرصت را از دست ندهیم!




:: موضوعات مرتبط: , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: